2013. július 27., szombat

Zöldbab-tenger

Természet ősanyánk úgy döntött, hogy a sárgabaracktermésre nem-fordított energiáját beleöli a zöldbabba, így aztán lassan elmondhatjuk, hogy nálunk lassan minden zöldbabból fog készülni, még a pálinka is. :-)
De ha nem lett volna elég a saját termés - amivel 3 naponta (tisztítva és darabolva) megtelik egy 8 literes edény -, egy volt kolléganőtől szert tettünk 9 kilónyira ebből a csodás zöldségből. Annyi lett belőle, hogy az automatában (amibe belefér egyszerre 18 db 720 ml-es üveg) csak kétszeri nekifutásra tudtam kidunsztolni. S persze az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy lassan két hete zöldbabot eszünk zöldbabbal. :-)


A babot tisztítás és darabolás után alaposan megmostam, kifertőtlenített üvegekbe raktam az üveg 3/4 részéig (nem szabad tele pakolni teljesen, mert gázosodhat dunsztolás közben és kinyomja a vizet az üvegből), felöntöttem annyi vízzel amennyi ellepte, mindegyikbe tettem 1-1 mokkáskanálnyi sót, majd rácsavarva a tetőt kidunsztoltam. Kiszedés után fejre állítottam mindegyik üveget pár percre, majd kihűlés és felcímkézés után mehettek a kamrapolcra.

Eddig mindig fagyasztva tettem el a zöldbabot, de nagy előnye ennek az eltevési módnak a fagyasztáshoz képest, hogy a bab nem málik szét miután kiengedett, hanem olyan az állaga a levesben, főzelékben, mintha frissből készülne.

Zöldbab: Kochen, 120 perc

Nincsenek megjegyzések: