2011. augusztus 22., hétfő

Padlizsánsütés


Nálunk szinte félipari mennyiségben kerül a mélyhűtőbe, általában 20 kilónyit szoktunk minden évben megsütni. :-)
A sütésben nagy segítségemre van MrCic, aki nagy hozzáértéssel végzi ezt a feladatot. Először is jó nagy tüzet rak, ami akkor válik igazán használhatóvá a sütésre, amikor "leszakad". A padlizsánokat úgy ahogy vannak, a nyílt parázsra kell helyezni, majd időnként megforgatva egészen annyira meg kell sütni, hogy teljesen összeessenek, sőt mi több, itt-ott meg is égjenek.



Ezen a képen látszik, hogy majdnem készen vannak, de csak majdnem, hisz van amelyiken még egészen felismehető a zöldség formája.
Amikor késznek nyilvánítjuk a sütést, a tűz mellé készített hideg vizes vödörbe kerülnek, hogy meg lehessen őket tisztítani.

Miután megtörtént a csumának és a héjnak az eltávolítása, egy ládába kerülnek, hogy lecsöpögjön a levük és meghűljenek. Miután kihűlt, csak akkor kerülhet bezacskózásra és a mélyhűtőbe. Ha frissen készítem a krémet, akkor a hűlés után azonnal, vagy pedig télen amikor teljesen felengedett, a fagyasztás után. Egy zacskóba 2-3 darabot teszek, azt tekintem egy adagnak.

A padlizsánt a rostjaira merőlegesen apróra vágom, inkább pépesítésnek lehet nevezni. Nem kell megijedni, bátran neki lehet esni a manapság használatban levő rozsdamentes késekkel, a "fémmel hozzáérni nem szabad!" tiltás még abból az időkből származik, amikor nem voltak rozsdamentes evőeszközök. Miután pürésítettem, következik a fűszerezés, mely nálam egy adaghoz a következő:
  • kisebb fej vöröshagyma apróra vágva
  • egy gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 tojásból készített majonéz
  • só, bors ízlés szerint
Egy tálban mindezt robotgéppel alaposan összekeverem, akár azonnal is, de inkább pár órai állás után (hogy az ízek összeérjenek) fogyasztható. Legfinomabb pirítósra kenve, és paradicsommal együtt fogyasztva.

6 megjegyzés:

Julcsi írta...

Hoppácska! Mi történt itt???
Gyorsan megyek, megnézem, a zentai anziksz után, felkerült-e a karcagi anziksz is?:))))

Margó írta...

Cic! Én is igy készítem,csak szabad tűz helyett a gázra tett lángelosztón,és majonéz helyett olajat teszek bele.A csoportom tagjai,és a barátaim is imádják.Még az anyukámtól tanultam a receptet.Csak ők úgy hivták,hogy vinéta.:)

Cic írta...

Pjulcsy, csak a változás örök! :-)

bubsza!
Erdélyben vinetának hívják. :-)

florentine írta...

Wow! Ez már mennyiség!!!

Juhizs írta...

Nem néztem ki belőled Cic, hogy gonoszka fattyyyyy.... éhes lettem :-(
:-) :-)

Boszorka írta...

Szia!
Én is igy készítem, azzal a külömbséggel, hogy sült paprikát (jó húsosat, pl: paradicsompaprikát) is teszek hozzá. Isteni. A fiaim imádják. Nálunk a házi neve "padlopon"