2013. július 20., szombat

Mentaszörp

Amikor beköltöztünk a szolgálati lakásunkba (18 évvel ezelőtt), a kertben találtam egy picinyke mentabokrot. Agrármérnöki végzettség ide vagy oda, nem sikerült szem előtt tartani azt a tényt, hogy biza a tarackkal szaporodó növények egy idő után szinte kiirthatatlanná válnak :-D, így alapos munkával, de sikerült vagy 3-4 helyre szétültetni azt a kicsinyke növénykét. Ennek köszönhetően mára már eljutottunk odáig, hogy cseppet sem esünk kétségbe, ha belekap az "ültetvény" szélébe a fűnyíró, sőt! - MrCic direkt közé is robog vele, így legalább kellemes illatfelhőben folytatódik eme nemes cselekedet. :-)



  • 5 nagy maréknyi mentalevelet beáztattam
  • 4 liter vízbe, belekarikáztam
  • 3 citromot (mert ennyi volt itthon, egyébként simán elbírna 4-5 darabot is ez a mennyiség)

Kézzel jól "átgyúrtam" többször is, hogy megtörjem a leveleket és a citromkarikákat is, majd áztattam két napig hűvös helyen. Belekerült:

  • 4 kg cukor
  • 10 dkg citromsav

Felforraltam, majd forraltam 15-20 percig. Leszűrtem, alaposan kimosott és csírátlanított* üvegekbe töltöttem, majd kidunsztoltam.
A fenti mennyiségből lett 6,5 liternyi sűrű szörp, ebből természetesen a fennmaradó fél litert már ki sem dunsztoltam, ment friss-fogyasztásra. :-)

Mentaszörp: 80 °C, 20 perc 

*befőzéskor az elmosott üvegeket mindig be szoktam tenni a mikrohullámú sütőbe 2-3 percre maximális teljesítményen, biztos ami biztos :-) 

Nincsenek megjegyzések: