2013. január 28., hétfő

Szelektív étkezés I.

Nagyon régóta készülök megírni ezt a bejegyzést, de valahogy mindig csak halogattam a dolgot, nem is tudom, hogy igazán miért. Az előzmények megértéséhez tartozik némi - ma oly divatos szóval élve - coming out a részemről. Aki régebb óta ismer, az még emlékezhet a kb. 7-8 évvel ezelőtti, 48-as konfekcióméretű énemre, s összehasonlításul láthatja a mostanit is (40-42-es méret). Alapból nem vagyok egy madárcsontozatú, szilfid termet, meg voltak némi egészségügyi problémák is, de tegyem a szívemre a kezem és mondjam ki bátran, hogy biza jelentős hányadban közrejátszott az étkezés is - úgy a mennyisége, mint a minősége...
Nem állítom egy percig sem, hogy a jelen állapotom ideális lenne, de kezdek magammal egyenesbe jönni, magyarán jól (s egyre jobban) érzem magam a bőrömben. :-)

Azt hiszem nem vagyok egyedül a "számtalan fogyókúrát kipróbáltam, de egy sem működött" kezdetű dallal, sokaknak ismerős. Vagy sikerült(t) ugyan fogyni, de aztán annak majdnem a duplája köszönt vissza. Aztán kipróbáltam a szintén oly sokak számára ismert 90 napos diétát*, betartottam mindent becsülettel s láss csodát, működött. Akkoriban kezdtem el kutakodni, hogy mi is ennek a tudományosabb magyarázata, eljutottam a testkontrollig, meg a szelektív étkezésig. Utóbbi aztán annyira jól sikerült, hogy a neten kutakodva elkeveredtem Ursula Summ honlapjára, illetve beszereztem a Magyarországon is kapható egyik könyvét. Ezeket bogarásztam mélyrehatóbban s elmondhatom, hogy mostanra szinte rutin lett az ily módon való étkezésem és konyhavezetésem úgy, hogy mindeközben MrCic mit sem érez meg az egészből (vagy csak annyit, amennyit ő is akar). ;-)

Ezen étkezés lényege, hogy az élelmiszereket három nagy csoportba osztjuk:
  1. (zömében) fehérjetartalmú ételek (F)
  2. (zömében) szénhidráttartalmú ételek (SZH)
  3. semleges élelmiszerek. (S) 

Egyetlen szabály van: a semleges élelmiszerek mind a fehérje-, mind pedig a szénhidrát-csoportba tartozóval fogyaszthatók egyszerre, csak a F és a SZH nem fogyasztható együtt.

Joggal kérdezhetitek, hogy ezt lehet állandóan tartani? Természetesen nem, akarom mondani biztos lehetne, de nem is akarom!!! :-) Mert egyrészt egyszer élünk, másrészt meg annál azért jobban szeretem a hasam, hogy minden földi jót megvonjak magamtól. Alkalmanként igenis megeszem a töltött káposztát, a babgulyást füstölt hússal, a bolognai spagettit, a rántott sajtot, meg hasonló ínyencségeket is, de már messze nem olyan gyakorisággal mint eddig. A köztes időkben pedig betartom a fenti szabályt és ez így nagyon jó nekem s azt hiszem, ez a lényeg. :-) 

A továbbiakban majd részletezem kicsit ezeket az élelmiszer-csoportokat, kiegészítve az általam alkalmazott változtatásokkal.

Hogy miért is írtam mindezekről? Hátha valakinek jól jönne a közeljövőben... S ha bárkinek bármi kérdése van, nagyon szívesen válaszolok. Persze úgy, ahogy én értelmezem/csinálom egy percig sem állítva, hogy az a tuti és egyetlen járható út. Ergo aki csak fumigálni, illetve kötözködni akar az kérem, más fórumokat célozzon meg ezen indíttatású szándékával. :-)

______________________________________________
* Mint mindennek, ennek is vannak pártolói és támadói, vannak akik tudományosan alátámasztják, hogy miért igaz, mások pedig bebizonyítják szintén tudományosan, hogy miért is hülyeség. :-)

6 megjegyzés:

zazálea írta...

a 90 napos esetében nekem pl.elmúlt a gyomorégésem, nagyon bírtam.
mesélj még!

Cic írta...

Zazikám!
Mesélek még ígérem, némi plusz (saját) ötlettel fűszerezve - nem világmegváltó és egyetlen jó módszerként feltüntetve, hanem csakis úgy, ami és ahogy nekem bevált. :-)
Ja, és nem akarok sem hálózatot, sem kifőzdét, sem saját márkanevű szuperségeket. :-)))))))

Julcsi írta...

Pedig milyen szívesen ennék a Cickonyhában:))
Nekem háromszor sikerült nekifutnom a 90 naposnak, mindháromszor iszonyú fejfájás gyötört az első napokban és feladtam. Mostanra viszont már annyira tudatos vagyok és annyira mozgok, hogy az étkezésemen is szeretnék tudatosodni. Na meg láttalak téged így is, úgy is és hiszek neked:)
Várom az okfejtéseidet!

Nóra írta...

Erre a semleges csoportra kíváncsi vagyok, de úgy egyébként is!tehát nagyon várom a folytatást!

Aledi írta...

Nekem is voltak kolléganőim, akik látványosan lefogytak tőle, és nem hízták vissza, szóval biztosan működik, de hogy ez mennyire tartható két kiskamasszal... :)

patchwitch írta...

Igen, Cic, irj, engem is erdekel! Ird le az egeszet, hogy kovethesselek!