2012. február 19., vasárnap

Szülinapi torta


Egy nagyon kedves barátnőnk szerdán tölt egy szép kerek évszámot (nekem tavaly októberben sikerült abszolválni ugyanezen feladatot, akkor érvényes volt az a matematikai nonszensz, hogy 199=XL, vagyis megfordítva az arab és római számokat CIC=40 ;-) ). Mivel az akkor sütött tortának oly nagy sikere volt minden egyszerűsége ellenére, így szinte adta magát a dolog, hogy most is elkészítsem.
Alapnak sütöttem egy 7 tojásos klasszikus piskótát, melyet 3 lapba vágva a következő krémmel töltöttem meg:

  • 5 tojást 
  • 25 dkg cukorral gőz fölött felverve és -főzve besűrítettem.

A tűzről gőzről levéve kevertem bele:

  • 25 dkg keserű csokoládét
  • gondolatnyi (tudom, nem SI-mértékegység) rumot
    és vártam, hogy hűljön egy kicsit, nehogy a később belekerülő vaj kicsapódjon.

Hűlés után kézi habverővel alaposan beledolgoztam:

  • 25 dkg szobahőmérsékletű vajat.

Mindezek után megvártam míg teljesen visszahűl kamrahidegre és megtöltöttem a lapokat, valamint ebből a krémből került a tetejére/oldalára is.
A tetejét még megszórtam késsel faragott csokoládéforgáccsal, majd színeztem egy kis (készen vett) marcipánmasszát, melyet két folpack-réteg között kinyújtottam, formákat szaggattam belőle és ezek lettek a díszek. Plusz "díszként" került még rá számgyertya is, de az már csak a buli helyszínén.
Kedves Csilla, Isten éltessen még nagyon sokáig! :-)

Nincsenek megjegyzések: