2016. december 4., vasárnap

Túrórudi torta, avagy blog-újraélesztési bejegyzés


Az egy dolog, hogy galád módon elhanyagoltam a blogot két éve, de elhihetitek, hogy nem éheztünk ez elmúlt időszakban. :-)

Konyhailag a legnagyobb változás az életünkben köszönhető egyrészt egy költözésnek, melynek eredményeképp lett egy jóval funkcionálisabb konyhám ééés... tá-dá-dámm!... KÉT kamrám. ;-) Úgyhogy ez nem, hogy nem enyhít a befőzési függőségemen, hanem csak fokozza azt. :-D
Másrészt pedig kaptam egy elektromos tűzhelyet légkeveréses sütővel, így teljesen új értelmet kapott az összes konyhai tevékenységem. Eddig sem panaszkodhattam a sütési kedvemre, de az utóbbi időben különösképp élvezem a sütikészítést.

Egy torta receptjét hoztam, melyet egy nagyon kedves kolléganőmtől kaptam, egy nemrég lezajlott baráti összejövetelre készítettem. Azt hiszem nem vagyok nagyon nagyképű ha azt mondom, hogy osztatlan sikert arattam vele.




  • 8 tojás
  • 8 ek. cukor
  • 4 ek. liszt
  • 4 ek. cukrozatlan kakaópor

(Az eredeti recept írt még bele sütőport is, de én soha nem tettem bele. A bejegyzés végén leírom, hogy én hogyan szoktam piskótát sütni,)
Szóval, a fentiekből piskótát sütünk, majd ha kihűlt, két lapra vágjuk. Amíg a tészta hűl, elkészítjük a túrókrémet.
  • 50 dkg tehéntúrót áttörünk és belekeverünk
  • 15 dkg porcukrot
  • 1 csomag vaníliás cukrot (nálam ez 2 teáskanálnyit jelent a házi gyártmányú vaníliás cukorból*)
  • 2 tk. vaníliaesszenciát**
  • 1 csomag zselatint feloldunk
  • 1 dl vízben, ezt is a túrókeverékez adjuk
Kemény habbá verünk 3 dl habtejszínt, ezt is a túrókrémhez keverjük, majd a két piskótalap közé kenjük a krémet úgy, hogy maradjon a torta tetejére és oldalára is. Hűtőbe tesszük pár órára, majd elkészítjük a csokoládémázat. Gőz fölött felmelegítünk
  • 18-20 dkg étcsokoládét
  • 2 ek. tejszínt
  • 4-5 ek. olajat (csokoládéfüggő!)

A mázat a torta közepére öntöttem, majd kikentem a széléig és hagytam enyhén lefolyni az oldalán. A tetejére félbevágott Túró Rudit raktam, melyeket kettévágás előtt célszerű szobahőn pihentetni, hogy ne törjön rajta a csokiréteg. Mint a mellékelt ábra mutatja, ez a cselekedetem nem sikerült teljesen kifogástalanul. Mentségemre szóljon, hogy nem mertem sokáig kint hagyni a konyhapulton, mert így is fel kellett egyet áldozni MrCic oltárán és félő volt, hogy ha sokáig szem előtt vannak, akkor még több darab áldozatául esik a konyhai főkóstolónak. ;-) 

Piskóta, ahogy én sütöm
A tojások sárgáját a cukor kb. harmadával fehéredésig keverem. A fehérjéket elkezdem felverni egy csipet sóval, a maradék cukrot fokozatosan adagolom hozzá, kemény habbá verem. 
A kikevert sárgáját belekeverem a fehérjehabba, majd nagy, belülről kifelé mozdulatokkal, beleforgatom. A tetejére szitálom a lisztet, ezt is óvatosan belekavarom. A lassú, nagy mozdulatoknak köszönhetően nem fog a hab összetörni és ha keverés közben a másik kezünkkel fokozatosan forgatjuk a keverőtálat, akkor nagyon hamar homogenizálni tudjuk a masszát. 
Sütőpapírral kibélelem a formát (csak az alját!), a nyers tésztát kicsit kihúzom a széléig. A sütőt előmelegítem 160-180 °C fokra. Ha felmelegedett, beteszem a masszát az előmelegített sütőbe. Kitámasztom a sütőajtót egy fakanál nyelével résnyire, így a keletkező gőz távozni tud. Kb. 20 perc múlva ránézek, kicsit megtapogatom a tetejét, ha "recseg" és szivacs módjára visszaugrik, akkor kész. Lekapcsolom a sütőt és pár percig még bent hagyom a cuccot. Rácson hagyom teljesen kihűlni, soha nem hideg felületen, ld. konyhakő. :-)
Nem elírás, sütőpor nincs benne! Mivel sütés közben a gőz eleve el tudott távozni, így a piskóta utána sem fog összeesni. 

* Bourbon vaníliaport keverek aprószemcsés kristálycukorba, jól záródó üvegben tárolom. Ténylegesen vanília ízű és -illatú, nem a kristályvanillin mű íze köszön vissza.
** 8-10 db felhasított vaníliarudat beleteszünk egy üveg vodkába vagy fehér rumba, időnként összerázogatjuk, pár hét múlva már használható vaníliakivonatot kapunk, mely korlátlan ideig eláll, Maximum 2 teáskanálnyit tegyünk egyszerre egy sütihez.

4 megjegyzés:

Márta néni azéris írta...

Külön is finom a Túró Rudi is meg a tejszinhabos túrós csokoládé is, hát még együtt. A piskótához annyit még hozzátennék, hogy én 45 évi konyhatündérkedés után jöttem rá, hogy nem rétesliszttel kell a piskótát csinálni, hanem simával.

dercy lyne írta...

Sziasztok. Imádni fogom, hogy bizonyságot teszek veled. Néhány hónappal ezelőtt az emberem egy másik hölgyért hagyott el engem. Nagyon szeretem őt, és én csak öngyilkosságra gondoltam. Többféleképpen próbáltam, de egyik sem működött. Úgy döntöttem, hogy online olvastam és olvastam a varázslatokról és a varázslatokról. Próbáltam, sok pénzt vesztettem, de ugyanaz az eredmény. Majdnem feladtam, amíg egy olyan varázslóval találkoztam, amely meggyőzött a sikerről, és elolvastam az emberek hozzászólásait az ő honlapján. Szkeptikus voltam, amikor kapcsolatba léptem vele, mert sok pénzt vesztettem el. Két hetes varázslás közben az emberem hazatért hozzám ... Most az emberem nagyon tanult és jobban szeret. Most 2 hónapos vagyok, és örülök, hogy visszatértem az életembe. Azt tanácsolnám, hogy vegye fel a kapcsolatot ezzel a hatalmas varázslógondlóval, aki második esélyt adott nekem a boldogságra és a szerelemre, próbáltam néhány varázslatot, és egyik sem működött. Ha valaki segít visszahozni a szeretetét, és elvezeti Önt az életmegoldások keresésében, az ő. Vegye fel közvetlenül a -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com e-mail címet ...... Whatsapp-ot is felhívhatja a +2349083639501 telefonszámra. Áldottnak lenni.

Colin Smith írta...


Buy Facebook Reviews

Buy Facebook 5 Star Reviews and Make Your Brand Shine with A Quick Glance. Buy Facebook 5 Star Reviews. With purchasing Facebook ratings plus reviews.

Please visit our service link: Buy Facebook Reviews

Grow Your All Business Using Services - Bizsolution írta...

"Would You like to Buy Google Reviews? As you know Reviews on Google provide valuable information about your business, to both you and your customers. Business reviews appear next to your listing in Maps and Search, and can help your business stand out on Google. It will help your business to grow exponentially with the help of Google Reviews

Please visit our service link: Buy Google Reviews"