2012. szeptember 5., szerda

Ígértem tegnap egy külön posztot...

...mert úgy vélem, hogy ez az akcióm megérdemli, hogy csak erről szóljon. :-)

Van ugye a klasszikus vicc, amikor a haldokló borkereskedő magához hívatja a jövendő örököseit, hogy elárulja nekik a Nagy Titkot, miszerint szőlőből is lehet bort csinálni.
Ezzel szemben én pont az ellenkezőjével szórakoztattam magam a közelmúltban, hogy mi mindent is csinálhatnék a szőlőből, ami nem bor. :-)
Bújtam a netet elolvastam kismillió receptet, aztán szintetizáltam, s az alábbiakat főztem ki (szó szerint is) a boszorkánykonyhámban:
- fehér szőlőből dzsemet, valamint mustot (szőlő-ivólevet) a friss fogyasztáson túl tartós tárolásra;
- piros szőlőből olyan igazi, sűrű szörpöt, valamint fűszeres öntetet desszertekhez, jégkrémhez, bármi máshoz.

Tudom, hogy az öndicséret büdös, de én most nagyon elégedett vagyok magammal. ;-)

Nincsenek megjegyzések: