2014. január 13., hétfő

Croissant


Régóta készülök már, hogy kipróbáljam, most jött el az ideje. A recept egyértelműen  Limara érdeme, bátran ajánlom mindenkinek, aki szeretne friss péksüteményt reggelire/vacsorára/csak úgy. :-)
Mindössze annyit változtattam a recepten, hogy a só mennyiségét megnöveltem 1,5 kávéskanálnyira, a cukorét pedig lecsökkentettem 3 evőkanálnyira.
Mivel teljes adagból készítettem, így a tésztát eleve ketté osztottam, egyik fele a recept szerint ment pihenni a hidegbe és utána dolgoztam fel, a másik felét pedig azonnal formáztam és szobahőn kelesztettem, abból lett a vacsoránk. A hajnali sütést pedig MrCic viszi reggelire. :-)

Kiegészítés: a hajnali sütés sokkal-sokkal jobban sikerült és finomabb lett, pedig az estire sem volt panasz. ;-) Szinte szálaira lehet szedni, gyönyörűen megnőttek, már épp azt néztem, hogy a sütőből is majdnem kijöttek. A 8 db kifli gyakorlatilag betöltötte a nagy gáztepsit. Száz szónak is egy a vége, süthető ez (majdnem) azonnal is, de meghálálja a hideg helyen való éjszakáztatást.

Nincsenek megjegyzések: