2011. december 11., vasárnap

Édes élet


Vendégek jöttek hétvégére - tudtam, hogy kellőképp édesszájúak, így a rendelkezésemre álló rövid péntek délután összeállítottam egy kókusztekercset, a kuglóf pedig ma született hirtelen felindultságból, ha már egyszer forró volt a sütő kenyérsütés okán. :-)
Na jó, a kuglófsütésnek volt egy másik apropója is, fel kellett avatni az új sütőformát, azaz formákat. :-) Szert tettem ugyanis kisebb méretű formára, amiből rögtön kettőt vettem, így az egy adag kuglóftésztát két részre osztottam. Időben sokkal hamarabb elkészült, cserébe sokkal szaftosabb, nem száradt ki annyira sem, mint a normál méretű.

Kókusztekercs
Külső (barna) rész
  • 0,5 kg darált háztartási keksz
  • 20 dkg porcukor
  • 2 dl kávé
  • 2 ek. lekvár
  • 4 ek. kakaó (nem instant!)
  • 2 ek rum
  • kevés tej

Fehér rész
  • 20 dkg vaj/margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg kókuszreszelék

A barna részhez mindent egy keverőtálba tettem a tej kivételével. Összegyúrtam, a tejet apránként kell adagolni - gyúrás közben lehet azt érezni, hogy mikor kezd összeállni nyújtható állagúra, majd a fehér rész "alkatrészeit" is összekevertem. Két sütőpapír között kinyújtottam kb. fél centi vastagra a barna masszát, majd rákentem a fehér krémet és a sütőpapír segítségével feltekertem, hideg helyre tettem. Egy nap  pihentetés után gyönyörűen lehet szeletelni.

Kuglóf
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tej
  • 20 dkg liszt
  • 1 tk. (fél csomag) sütőpor
  • 1 ek. kakaó

A tojások sárgáját fehéredésig kavartam a cukorral, majd belekevertem az olajat és a tejet, majd a keményre vert tojásfehérje-habot is. Utána beleforgattam laza, gyors mozdulattal a sütőporos lisztet.
A formát kikentem margarinnal, kiliszteztem, majd a tészta kb. 2/3-át a formákba öntöttem, a visszamaradt tésztába belekevertem a kakaót, majd arra is a fentebb említett sors várt. :-) Így, hogy két kicsi formában sült, 30 perc alatt kész lett.
Ez egy számomra nagyon kedvelt kuglóf, most csak ezt az alapreceptet sütöttem - de tehetünk bele mazsolát, apróra vágott diót, mandulát, csokoládét, bármit.

Nincsenek megjegyzések: