2011. október 23., vasárnap

Kenyér habcsókkal :)

Azzal a ténnyel, hogy én igen csak jelzés értékkel eszem kenyeret, amiket sütök kitartanak szinte egész héten MrCic számára. Tegnap újra eljött a kenyérsütés ideje, az eddig publikáltak receptje alapján sütöttem, de most kevertem a tésztába is mindenféle magvakat, meg a tetejére is szórtam belőlük. Mivel ez is kovászos kenyér és már igen csak megfogyatkozott a kovászom, menet közben ezt is etettem egy kicsit, hogy szaporodjon.


De ha már amúgy is forró volt a sütő, akkor egy régi receptemen változtatva megsütöttem a(z egyik) kedvenc sós kelt kiflimet, most kissé változtatva rajta. A recept még otthonról (Vajdaság) származik. Az eredeti recept:
  • 1 kg liszt
  • 0,5 l tej
  • 1 csomag friss élesztő
  • 20 dkg olvasztott margarin
  • 1 tojás
  • 4 tk só

Az élesztőt felfuttatjuk egy kevés tejben amit a fél literből vettünk ki, majd az összes hozzávalókat összegyúrjuk (ahhoz kemény tészta, hogy dagasztani lehessen, ezt gyúrni kell), majd négy cipóba szedjük szét. Eredendően nem kellene keleszteni, de én szoktam pihentetni kb. 1/2-1 órát, sokkal finomabb.
Ha kiflit sütünk belőle, akkor a cipócskákat egyenként kinyújtjuk kör alakúra, cikkekre vágjuk (12-re szoktam), feltekerjük, tojással megkenjük, s azzal szórjuk amivel szeretjük (reszelt sajt, köménymag, szezámmag stb.). Ám ritkán szoktam üresen sütni, az esetek zömében megtöltöm. A töltelék lehet darált sonka tejföllel és egy tojással péppé keverve, sós túrótöltelék, bármi. :-)

A tegnap sütött változat:
A tojást elhagytam, olvasztott margarin helyett 1 dl olaj került a tésztába, valamint a 4 tk. sóból csak egyet tettem a tésztához. Amíg pihent, addig jól elkevertem 25 dkg margarint 3 tojás sárgájával és a maradék 3 tk. sóval.
A 4 felé osztott tésztát most téglalap alakúra nyújtottam, majd mindegyiket megkentem a tojásos margarinnal, feltekertem, s 3-4 cm-es darabokra vágtam. Tojással megkentem, az egyik tepsinyi adagot köménymaggal, a másikat szezámmaggal szórtam meg.
Ennél a változatnál nem kell megijedni, de a margarin kifolyik, viszont a tészta utána mind magába is szívja. Isteni eledel sörkorcsolyának is, de tegnap pl. ez volt a vacsoránk joghurttal fogyasztva.

S, hogy miért is szerepel a habcsók a bejegyzés címében? No nem azért mert kettőt lapoztam volna a szakácskönyvben, hanem a fentebb említett töltelék készítésekor kimaradt 3 tojásfehérjéből kókuszos habcsók született. :-)

Nincsenek megjegyzések: