2011. október 18., kedd

Madártej gyors(abb)an :-)


Hétvégén itt volt unokahugi a barátjával, kívánságlista teljesítése volt kaja-fronton. Hálás egy közönség volt, hisz sem a sajtos-tejfölös lángosról, sem a szezámmagos kínai (jellegű) csirkéről, de még az "5 perces mikrós süti"-ről sem tudtam fotót készíteni, mert az egyetemista gyomor olyan mint a feneketlen kút. :-)))))
Hugi nézegette a szakácskönyveimet, aztán egyszer csak felsóhajtott, hogy: "óóóó, madártej... de rég ettem...", s vágyakozón nézegette tovább a szép színes képeket. :-)
Már akkor eldöntöttem, hogy a vasárnapi ebéd után az lesz a meglepi-desszert, no meg kiválóan ki tudtam használni, hogy reggel sem keltek korán. :-)

Nagy kedvenc nálunk is, de őszintén szólva elég pepecs munka a habgaluskák főzése+lecsepegtetése+tej szűrése szentháromság, úgyhogy nem a gyors desszertek egyike. Persze ez a kifogás már maga a történelem, hisz mióta felfedeztem, hogy mikróban kiválóan megfőzhető a hab, azóta kevés rendelkezésre álló idő alatt is nekifogok madártejet  készíteni.
Elnézést a vakus képért, de ezt a minimális mennyiséget is alig tudtam megmenteni egy fotó erejéig, mielőtt végleg eltűnt volna, ez speciel MrCic gyomrában. :-))) 
  • 1 liter tej
  • 5 tojás
  • 20 dkg cukor
  • vaníliarúd
  • 2 tk vaníliás pudingpor

A tojások sárgáját fehéredésig kevertem a cukor kb. kétharmadával, plusz a pudingporral. A tejet felforraltam a vaníliarúd kikapart belsejével (én magát a kikapart rudat is bele szoktam főzni), majd pár perc alatt megfőztem benne a tojásos keveréket vigyázva, hogy ne hevítsem túl, hisz ha nem vigyázunk, akkor a tojás "összemegy".
Egy nagy üvegtálba öntöttem a sodót, közben a tojásfehérjéket kemény habbá vertem a maradék cukorral, majd a mikrohullámú sütő legmagasabb fokozatán (nálam ez 850 W) 1,5 perc alatt megfőztem. Evőkanállal a sodó tetejére galuskákat szaggattam belőle, mehetett a kamrába kihűlni.

Nem maradt más hátra, mint gyönyörködni a ragyogó szemekben, meg bezsebelni a vég nélküli dicséreteket. :-)

2 megjegyzés:

zazálea írta...

jujdejó!

Olgis írta...

Nagyon jó ez a mikrós hab!
Köszönjük,Neked,Olgis.